PDA

View Full Version : Project handicapped - 13 for 13



Gassed250
30-12-10, 01:03 PM
Enter project Handicapped

Well me an a couple of mates are going to give this a go for shits and giggles our weapon of choice will be a 1980 something daihatsu handivan (not charade)

this little rocket weighs in at a hefty 530kg complete, motive power will be a turbocharged 2.6 Astron, 5 speed manual and a cut down diff of some kind depending on whats in the back yard

Plans are to convert it to RWD


Cant post up any pics yet as we need to get the car out from where it is stored


cost so far

Handivan = Free, just need to remove it

Engine and box = Free, was given a GH wagon about a month ago

Astron turbo kit = $200

Pics of said beast

http://i796.photobucket.com/albums/yy248/Gassed250_album/SAM_0892.jpg?t=1293761387

http://i796.photobucket.com/albums/yy248/Gassed250_album/SAM_0893.jpg?t=1293761431

ALLMTR
30-12-10, 01:32 PM
Hmmm this is what I was worried about . . .

jimmyg
30-12-10, 01:33 PM
This will need wheelie bars and a bed sheet chut to get full points but its sound the goods though.

PS The astron will save on fuel bills to. They love a 50/50 fuel/sump oil mix.

Ke26 Wagon
30-12-10, 01:35 PM
YES, cant wait for this one. very underestimated combo the astron turbo

TD302
30-12-10, 01:36 PM
Hahaha love it...

morerevsm3
30-12-10, 01:41 PM
as much as I love it, it does not really fit the original "streetable drive down the road and not be nervous about the cop car going the other way" part of the original concept

OKE020
30-12-10, 01:47 PM
I though 80s daihatsu handis were already rwd?

RotorBoy
30-12-10, 01:57 PM
13's with the wheels in the air!

Instant Win

Gassed250
30-12-10, 02:05 PM
as much as I love it, it does not really fit the original "streetable drive down the road and not be nervous about the cop car going the other way" part of the original concept


Dont worry it will fit right in with the original concept, as a matter of fact i think we may be able to make it almost engineer-able


the plan is to keep the car as stock looking as possible, they were available in AWD so the plenty of room for a diff and im pretty sure an 8" tyre will fit on the rear with out ant cutting

just need to recess the firewall and weld in a trans tunnel

Gassed250
30-12-10, 02:08 PM
I though 80s daihatsu handis were already rwd?


Nah its fwd

its one of these handis
http://homepage1.nifty.com/movinmove/daihatsu%20corner/daihatsu%20galary/photo9/mira01.jpg

ALLMTR
30-12-10, 02:08 PM
Recess the firewall, new tunnel, no where near capacity for weight. . . Sounds engineerable to me

Gassed250
30-12-10, 02:15 PM
Recess the firewall, new tunnel, no where near capacity for weight. . . Sounds engineerable to me


I said almost lol

recessed firewall and new tunnel is fine but would only be allowed to go 1600cc

ALLMTR
30-12-10, 02:18 PM
Neither are "fine" and you can't go over 1300cc

jimmyg
30-12-10, 02:19 PM
I said almost lol

recessed firewall and new tunnel is fine but would only be allowed to go 1600cc

Turbo an excel motor.:)

sean
30-12-10, 02:26 PM
Let's class this as a 13 for 13 funny car? It will be a funny little combo...

Gassed250
30-12-10, 02:27 PM
Neither are "fine" and you can't go over 1300cc

530 x 3 = 1590cc n/a or x 2.5 = 1325cc turbo

I can recess a firewall and replace a trans tunnel and have it 100% engineered

OKE020
30-12-10, 02:30 PM
Awesome i will stamp my 2jz as a 1ggte and get the firewall and tunnel engineered, legal 2jz ke20! :)

ALLMTR
30-12-10, 02:37 PM
Its 2.5 so you are around double the allowable

NO RTA recognised engineer is going to let you cut that much out of a mono chassis and pass it. Its not even debatable.

Good luck with it but in my eyes its outside the spirit (and the rules if I was making them)

How much is a beaten up old superkart worth?

psi999
30-12-10, 02:51 PM
Could this be passed under ICV's as a 'street rod'?

Ke26 Wagon
30-12-10, 02:54 PM
Could this be passed under ICV's as a 'street rod'?

That sould be one way around the stupid RTA rules. This may / may not be the way that some of the Mod street and Mod street blown cars are still registered.

I have also enquired about it with fitting a BBC to a torana

Gassed250
30-12-10, 03:01 PM
Its 2.5 so you are around double the allowable

NO RTA recognised engineer is going to let you cut that much out of a mono chassis and pass it. Its not even debatable.

Good luck with it but in my eyes its outside the spirit (and the rules if I was making them)

How much is a beaten up old superkart worth?

No shit the engine is far over the limit and i never claimed that it was with in limit

You should see how much firewall and floor was removed from my transit to fit a 460 and i had no worries with engineers

so a commo with n2o is within the rules, n2o is illegal on a street car, its not my fault i chose to think outside the box we're just using parts that we have at hand

I asked about the rules and was told "build 13 second car for $1300 then let lynch mob cunts cry and change rules if they cant beat it"

then again who gives a fuck if its street legal we're building race cars not shopping carts


Im pretty sure you were a doubter that a V8 Sigma was legal too

stb
30-12-10, 03:07 PM
I have no problem with this idea. I'd much rather see this than the afore-mentioned commodore + NOS.

The more the merrier I say.

psi999
30-12-10, 03:07 PM
so a commo with n2o is within the rules, n2o is illegal on a street car, its not my fault i chose to think outside the box i asked about the rules and was told "build 13 second car for $1300 then let lynch mob cunts cry and change rules if they cant beat it"

I'm with this guy....

Cant wait to see this thing come together :D

Russell
30-12-10, 03:17 PM
I would have thought this would be exactly in the "spirit" of the rules and the original idea. Who gives a fuck about another E Falcon with a poor man turbo or a commo that can run a good time once before the nos makes it explode fast and furious torreto stylez.

Thinking completely outside the box and making something that people will see, laugh at and then go "ZOMG WTF was that?" is what this shit is about.

lysdexia
30-12-10, 03:18 PM
i approve wholeheartedly of this.

Gassed250
30-12-10, 03:33 PM
I would have thought this would be exactly in the "spirit" of the rules and the original idea. Who gives a fuck about another E Falcon with a poor man turbo or a commo that can run a good time once before the nos makes it explode fast and furious torreto stylez.

Thinking completely outside the box and making something that people will see, laugh at and then go "ZOMG WTF was that?" is what this shit is about.

and thats the way i took it

farmsci
30-12-10, 03:36 PM
I'm with this guy....

Cant wait to see this thing come together :D

+1

I say build it, even if the 'lynch mob' cry no fair that'll still be an awesome sight to see.

13's for $1300? c'mon guys that'll be awesome no matter how it's done!

fatz
30-12-10, 03:49 PM
its these kind of crazy ideas that make this awesome

10sec rx7
30-12-10, 03:54 PM
im thinking more like 12's for 1300 with this one

Blow
30-12-10, 03:58 PM
Sounds like a interesting idea, i have no problem with the concept or street legal side of things.

Only problem is the cost, you have stated that you got the engine and car for free. Whats to stop me saying i got my evo for free and it runs 13s so i win?

Should PF suggest a price for the engine and car?

jimmyg
30-12-10, 04:15 PM
Sounds like a interesting idea, i have no problem with the concept or street legal side of things.

Only problem is the cost, you have stated that you got the engine and car for free. Whats to stop me saying i got my evo for free and it runs 13s so i win?

Should PF suggest a price for the engine and car?

Used sigma motor = $20
HandyVan = $ 200 give or take

MRMOPARMAN
30-12-10, 04:18 PM
Should PF suggest a price for the engine and car?

yes.

i like this build.. will be fun, and alot of hard work at the same time.

if you wanted to keep it kinda in the spirit of the original rules, just keep the motor in the sigma and turbo that? should piss in 13's

SugarDaddy
30-12-10, 04:20 PM
What's the prize for this competition? If it's nothing, who cares?... Everyone will know which cars are or aren't legal/realistically priced. As long as there are flames and skids, everybody wins.

Billzilla
30-12-10, 04:21 PM
Should PF suggest a price for the engine and car?

$100 per litre for the engine and 2000 minus the weight of the car in kilograms for the price of the car .... ?

(yet another crap idea from Mr Zilla.)

Gassed250
30-12-10, 04:26 PM
Sounds like a interesting idea, i have no problem with the concept or street legal side of things.

Only problem is the cost, you have stated that you got the engine and car for free. Whats to stop me saying i got my evo for free and it runs 13s so i win?

Should PF suggest a price for the engine and car?

It will clear any doubts when you see both cars, you just wouldn't pay money for them but im happy to say engine and car cost $200 if that makes things fair


10sec_rx7 I think you may be right

Gassed250
30-12-10, 04:28 PM
yes.

i like this build.. will be fun, and alot of hard work at the same time.

if you wanted to keep it kinda in the spirit of the original rules, just keep the motor in the sigma and turbo that? should piss in 13's


I have a turbo Sigma and its slow as shit lol

HoonBoy
30-12-10, 04:29 PM
If you can get sigma turbo kits for $200 I'll take a couple of them right now...

Gassed250
30-12-10, 04:37 PM
If you can get sigma turbo kits for $200 I'll take a couple of them right now...

so would i

HoonBoy
30-12-10, 04:39 PM
then why did you list it as $200 in the first post???

Fondles
30-12-10, 04:41 PM
http://cgi.ebay.com.au/mitsubishi-sigma-turbo-parts-/330511423257?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4cf4041719

Gassed250
30-12-10, 04:49 PM
then why did you list it as $200 in the first post???

because thats what i paid for it lol :knock:

Fatboy
30-12-10, 04:55 PM
so a commo with n2o is within the rules, n2o is illegal on a street car, its not my fault i chose to think outside the box we're just using parts that we have at hand

I asked about the rules and was told "build 13 second car for $1300 then let lynch mob cunts cry and change rules if they cant beat it"

then again who gives a fuck if its street legal we're building race cars not shopping carts

This... :yup:


Only problem is the cost, you have stated that you got the engine and car for free. Whats to stop me saying i got my evo for free and it runs 13s so i win?

Should PF suggest a price for the engine and car?

Fuck, beer money at best. You cunts are getting pretty pedantic on this one - why, because it might show you up ? :p

Jim
30-12-10, 05:03 PM
Yeah I'm all for it. Who gives a fuck. The challenge is 13's for 1300.

HoonBoy
30-12-10, 05:07 PM
because thats what i paid for it lol :knock:

Not exactly fair market value...

I don't have any other issue with it, looks like stupid fun :)

GTREA
30-12-10, 05:12 PM
Make sure you drive thru ALLMTRs precinct in it when your finished.............

vet 180
30-12-10, 05:13 PM
i approve!

but....


car $200 market value

engine $100

turbo kit $200

so the way i see it you are at $500

otherwise the build is awesome!

Gassed250
30-12-10, 05:21 PM
i approve!

but....


car $200 market value

engine $100

turbo kit $200

so the way i see it you are at $500

otherwise the build is awesome!

$100 for an astron you must be kidding

vet 180
30-12-10, 05:22 PM
$100 for an astron you must be kidding

no box with it?

HoonBoy
30-12-10, 05:26 PM
Astron/BW auto=whatever the scrap guy will pay you, no more than $50 if you want to put a value on it.
5 speed=$150ish
torqueflite auto=$150ish

TD302
30-12-10, 05:33 PM
Look out the 13 or $1300 is now a ANDRA class of racing

vet 180
30-12-10, 05:44 PM
Astron/BW auto=whatever the scrap guy will pay you, no more than $50 if you want to put a value on it.
5 speed=$150ish
torqueflite auto=$150ish

i agree with this and $20 for the donk

Gassed250
30-12-10, 05:47 PM
Look out the 13 or $1300 is now a ANDRA class of racing


well theres more rules in this class (just for us) than there is in any ANDRA class lol

but anyway i dont care what the sooky cunts say, theres nothing stopping them from taking the path we did (except their imagination)


Only thing is our way has 11ty x the amount of fabrication and work compared to other cars in this challenge

if labor was included in this challenge we'd be running into the thousands just fitting the engine and trans

vet 180
30-12-10, 05:52 PM
well theres more rules in this class (just for us) than there is in any ANDRA class lol

but anyway i dont care what the sooky cunts say, theres nothing stopping them from taking the path we did (except their imagination)


Only thing is our way has 11ty x the amount of fabrication and work compared to other cars in this challenge

if labor was included in this challenge we'd be running into the thousands just fitting the engine and trans

and the innovation imo is in the spirit of the challange

2JZR31
30-12-10, 05:52 PM
I only think the whinging would increase with more rules. There are actually fuck all rules if you read the first post updates. The rules have been reduced to suggestions and guidelines just to let cars like this in.

It will never be legal. But as long as you are not scared to drive it past cops i guess that is OK? Its going to be a cool car. The innovation makes up for some of the other areas it lacks. :) Let the lynch mob be thy judge.

Michael
30-12-10, 05:56 PM
Fuck the fun police, just do it, should be awesome for the laughs.

2JZR31
30-12-10, 06:09 PM
Fuck the fun police, just do it, should be awesome for the laughs.

:yup:

ALLMTR
30-12-10, 06:26 PM
As I said good luck with it. I only became a "sooky cunt" when you started dribbling on about "almost engineerable"

Again, good luck with it

Gassed250
30-12-10, 06:42 PM
As I said good luck with it. I only became a "sooky cunt" when you started dribbling on about "almost engineerable"

Again, good luck with it


and i still stand by that statement

If i wanted to build a registrable RWD handivan i would, the only thing that would stop me (making it almost) with my original plans would be the excess capacity, though if i was to use a turbo 1300 it would meet requirements

The firewall and trans tunnel would be no more extreme than that in my big block transit

Sketchy
30-12-10, 06:43 PM
I'm starting to think the "PF lynch mob" is a bunch of whinging cunts who can shut the fuck up personally.

This challenge is all about getting guys out there and working on their cars and making shit go fast that probably shouldnt, one of PF's benchmarks. If my 2JZ e30 is ready I'll be bringing it along to the drag day just to be a part of the whole spectacle.

80DGY
30-12-10, 07:14 PM
What's the prize for this competition? If it's nothing, who cares?... Everyone will know which cars are or aren't legal/realistically priced. As long as there are flames and skids, everybody wins.

this man speaketh the truth!

Captain_Slow
30-12-10, 07:27 PM
Whether or not it's legal or engineerable, or even within the rules for the contest, you can't say you wouldn't like to see this attempted...

Andrew Bolt
30-12-10, 07:34 PM
I want to see this happen.

sean
30-12-10, 07:46 PM
I say build the fucking thing :)

morerevsm3
30-12-10, 07:57 PM
I don't think anyone doesn't want to see it built, I just commented that it is well outside what was originally proposed.
will be a WTF car for any spectatators that happen to be there on the day it runs (and scrutineers)

Shifty
30-12-10, 09:22 PM
Approve.

80DGY
30-12-10, 09:26 PM
seems this all got a bit much about the 'sheep stations' and not just getting out there and off the keyboard? ;)

ALLMTR
30-12-10, 09:51 PM
Might be able to help you out with 3.45s if they suit

SUPRSIG
30-12-10, 10:52 PM
Sigma engines = fuck all
Sigma turbo gear - on ebay atm for $250?? no bids.
Car?? fuck all...??

HoonBoy
30-12-10, 10:59 PM
That ebay setup has no exhaust manifold, turbo, wastegate or dump pipe.

Gassed250
30-12-10, 11:08 PM
mine has no carb and leaky turbo seals

Gassed250
31-12-10, 12:12 PM
pics of shitter in op

timtx5
31-12-10, 01:03 PM
I'm starting to think the "PF lynch mob" is a bunch of whinging cunts who can shut the fuck up personally.

This challenge is all about getting guys out there and working on their cars and making shit go fast that probably shouldnt, one of PF's benchmarks. If my 2JZ e30 is ready I'll be bringing it along to the drag day just to be a part of the whole spectacle.

Yep this is the truth. Fuck excessive rules, there are no sheep stations.

Same thing happened years ago with the $1000 track cars. People started with rules and objectives and crap.

In the end we ended up doing it, getting out there and having a shit load of fun which was the whole 'spirit' of the thing.

Gassed250
31-12-10, 01:21 PM
cheers Tim thats exactly what we're going to do

theres 3 of us in this and we love doing this kind of thing, its an excuse to hang out drink piss and prank the fuck out of each other while building a little weapon and showing the world what we can do

We all love racing the other two blokes own 9 second street cars so building a 13 second shitter will be a nice change

Russell
31-12-10, 01:43 PM
I'm starting to think the "PF lynch mob" is a bunch of whinging cunts who can shut the fuck up personally.

This challenge is all about getting guys out there and working on their cars and making shit go fast that probably shouldnt, one of PF's benchmarks. If my 2JZ e30 is ready I'll be bringing it along to the drag day just to be a part of the whole spectacle.

Once again Sketchy speaks the truth.

OKE020
31-12-10, 04:48 PM
Haha at the new pics, this will be silly awesome, is it doable within the time frame?

lysdexia
31-12-10, 05:44 PM
LOL it's bright fucking green. that makes it even better.

Gassed250
31-12-10, 05:52 PM
Haha at the new pics, this will be silly awesome, is it doable within the time frame?


yeah I think so, the biggest job will be building a diff

we'll be using the firewall, trans tunnel and some of the floor from sigma so that saves some fabrication time as we'll be able to use the sigma trans crossmember etc

will need to make an engine cradle

Euroboost
31-12-10, 07:14 PM
Bullshit you're going to shove a bloody Astron in there. Then engine is bigger then the car!

Surely you've got a spare 302w to stick in there instead?

Gassed250
31-12-10, 09:11 PM
Bullshit you're going to shove a bloody Astron in there. Then engine is bigger then the car!

Surely you've got a spare 302w to stick in there instead?

i would have had a 302 but i put it in a sigma, astron will piss it in

Tripper
31-12-10, 09:27 PM
Not being a picky cunt but i thought the whole idea of this challenge was to make it a level playing field, and not using shit you had lying around the shed with out a market price put on it, so it could be repeated

Andrew Bolt
31-12-10, 09:55 PM
Shit lying around the house is typically shit that's worth $0. Cobbling it all together and running a 13 is what it's all about.

I really like this one because it's way left field.

Billzilla
31-12-10, 10:47 PM
Shit lying around the house is typically shit that's worth $0. Cobbling it all together and running a 13 is what it's all about.

If I had some spare cash I'd probably join this ..... got plenty of interesting stuff sitting here. ;)

(Supercharged Suzuki V6 into the RWD Starlet ....)

Sturmovik
31-12-10, 11:07 PM
Fuck off the pos astron and put an electric motor in it.
Probably even get it engineered then

Imposter Forg
01-01-11, 01:39 PM
electric? are you gay?

gassed this is sick can't wait to see it

ALLMTR
01-01-11, 01:50 PM
The big problems I envisaged (when looking at a similar Subaru Fiori) was the steering rack mounts "crank height" on the firewall and the rear floor/wheelwells needed substantial work to operate in a RWD setup. Probably best bet is to make front and rear cradles.

Gassed250
01-01-11, 02:33 PM
The big problems I envisaged (when looking at a similar Subaru Fiori) was the steering rack mounts "crank height" on the firewall and the rear floor/wheelwells needed substantial work to operate in a RWD setup. Probably best bet is to make front and rear cradles.

The handi (mira) were available in awd so theres plenty of room in the rear for even a 9", though we will use a dirty BW / banjo diff

rear suspension is typical leaf spring affair

we should be able to fit an 8" wide tyre under the rear with minor work


Steering rack will pose a small problem and your on track with the engine cradle idea, haven't had a look at the engine bay front end yet though a quick external measure says the astron will be a nice fit

If anything the front of the rocker will be above bonnet hight


We wont be starting this until we have everything on paper like mods and costs

we are shooting for the extreme's of the $1300 drag car build and want to get the most out of our $$$

BeverlyHillsCop
01-01-11, 03:55 PM
I came in here hoping to see 13 second wheelchairs :(

Gassed250
01-01-11, 04:55 PM
I came in here hoping to see 13 second wheelchairs :(


that was the original plan hence the name but apparently it needs to be a street car so i got the closest thing to a wheelchair i could find

Panda I give no fuck
01-01-11, 09:42 PM
Not being a picky cunt but i thought the whole idea of this challenge was to make it a level playing field, and not using shit you had lying around the shed with out a market price put on it, so it could be repeated

if we dont get creative its just going to be a test and tune with a shit load of 17 second cars and oil downs

sounds like a ton of fun

Setanta
02-01-11, 01:00 AM
Field of Dreams quotes here:

"If you build it..."

I want to see this run.

Sturmovik
02-01-11, 10:18 AM
electric? are you gay?

gassed this is sick can't wait to see it

ZE56fFYxBdc

2JZR31
04-01-11, 09:22 AM
wow that is the second gayest thing I have ever seen.

ALLMTR
05-01-11, 12:44 PM
Any progress?

Gassed250
05-01-11, 01:49 PM
not yet, still sitting in yard

besides theres no need to rush we have 12.5 weeks

ALLMTR
07-01-11, 04:36 PM
Didnt make the 13s for 1300 section, huh?

ALLMTR
09-01-11, 09:30 AM
12 weeks now :)

ALLMTR
10-01-11, 12:42 AM
I reckon you'd be better off with that drivetrain in a lancer/galant. There would be fuck all difference in weight especially considering how much work would be involved

Gassed250
10-01-11, 06:34 AM
I reckon you'd be better off with that drivetrain in a lancer/galant. There would be fuck all difference in weight especially considering how much work would be involved


but wheres the fun in that

Jim
10-01-11, 07:57 AM
Just do it. If it looks stockish from 100m away then fuck it it's good enough for me. Will be a hoot to see!

jmac
12-01-11, 07:13 AM
I take issue to the choice of engine. I think you should run a hemi 6 instead. I'll even advertise one on ebay with trans with a buy it now price of $5 if need be.

Gassed250
12-01-11, 07:43 AM
I take issue to the choice of engine. I think you should run a hemi 6 instead. I'll even advertise one on ebay with trans with a buy it now price of $5 if need be.

hemi 4 is just fine

ALLMTR
12-01-11, 04:58 PM
11.5 weeks. . .

ALLMTR
15-01-11, 01:14 PM
11 weeks

Gassed250
15-01-11, 08:20 PM
11 weeks


Project handicapped will not be going a head after last nights events

Some low life scum decided to torch my nopics falcon in our front yard

TD302
15-01-11, 09:04 PM
What dogs... A random act???

Tripper
15-01-11, 09:53 PM
Fucking coons

2JZR31
16-01-11, 01:29 PM
Genocide would fix this.

I hope she was insured? :(

thebluerx7
31-01-11, 10:27 PM
this will shit in 12's as long as u can get some grip.

i have had a couple of these handivans/miras. they are the shit!!!! mine was 570kg with me in it,you are putting a 2.6t astron astron engine in? power to weight if u put 200 crank hp into it somehow it will be way faster than 13's.lol

this is the most interesting and outside the box car so far.great idea.

i personally would have done the same car but with stock engine and a turbo and whole car stripped of every mg of weight and see how far the stock 40hp donk would take me.hahaha

you will only need 100-130hp at crank to do 13's.
270hp will do 10's.hahahha.piece of cake for u to go 12's with an astron engine

see here
http://stealth316.com/0-frames.htm

ALLMTR
31-01-11, 11:18 PM
Project handicapped will not be going a head after last nights events

Just in case you missed it

Gassed250
01-02-11, 03:57 PM
Just in case you missed it

Its still on the cards, just wont make it to the 13's for 13 event :sad:

thebluerx7
01-02-11, 09:49 PM
Just in case you missed it

ahhhhhh,fuck it!!!!!